23
آوریل

تاثیر رنگ مسی در دکوراسیون داخلی

.یکی از مهم ترین اصول طراحی داخلی استفاده از رنگ های مناسب است.رنگ یکی از مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون داخلی است. تاثیر رنگ مسی در دکوراسیون داخلی بسیار چشمگیر است. دراین مقاله از آدرین استیل به بررسی رنگ مسی می پردازیم.

رنگ رزگلد یا همان رنگ مسی امروزه به یکی از رنگ های پرطرفدار در دکوراسیون داخلی به ویژه در دکوراسیون آشپزخانه تبدیل شده است. یکی از دلایل حضور این رنگ در طراحی داخلی می تواند راه یافتن دوباره ظروف مسی در آشپزخانه باشد.

تاثیر رنگ مسی در دکوراسیون داخلی

اولین استفاده از این متریال در خانه ها در قالب ظروف مسی بوده است اما امروزه در مبلمان ، اکسسوری ها ، زیورآلات و … نیز استفاده می شود. این رنگ به خوبی با رنگ‌ های دیگر ترکیب می گردد. اگر از رنگ های طوسی و قهوه ای زیاد خوشتان نمی آید اما مایل هستید که در دکوراسیون خود رنگ های تیره داشته باشید، رنگ مسی گزینه مناسبی برای شماست.

رنگ مسی یک رنگ گرم و جذاب است که می تواند به دکوراسیون داخلی شما گرما، عمق و ظرافت ببخشد. این رنگ به خوبی با رنگ‌ های دیگر ترکیب می گردد. باید توجه داشته باشید که از رنگ مسی به طور متعادل استفاده نمایید.

استفاده بیش از حد از رنگ مسی می تواند دکوراسیون شما را خفه و دلگیر کند ولی اگر به اندازه و براساس اصول رنگ های مکمل استفاده شوند حسی از گرما و تجمل گرایی را به افراد منتقل می کند.
رنگ مسی در دکوراسیون داخلی درخشندگی ایجاد می کند اما خیلی از افراد استفاده زیاد از این رنگ را دوست ندارند . برای این دسته از افراد استفاده از قطعات کوچک و اکسسوری ها یا استیل های دکوراتیو گزینه های مناسبی هستند.

ترکیب رنگ مسی در دکوراسیون

از آنجایی که همه چیز نمی تواند مسی رنگ باشد، باید رنگ های دیگری را نیز برای ترکیب با آن انتخاب کنید. بهترین ترکیب، به عوامل مختلفی مانند سبک دکوراسیون، نوع فضا، سلیقه شخصی و نورپردازی بستگی دارد. این رنگ به خوبی با رنگ‌ های خنثی ،پاستلی و حتی متالیک ترکیب می شود. مسی یک رنگ انعطاف پذیری می باشد زیرا می تواند به عنوان یک عنصر قدیمی در دکوراسیون فضاهای مدرن و مینیمال به عنوان رنگ اصلی، زیبا و خیره کننده به کار رود.

تاثیر رنگ مسی در دکوراسیون داخلی

انواع ترکیب رنگ مسی با رنگ های دیگر:

  • رنگ‌ های خنثی: این رنگ‌ ها در ترکیب با رنگ مسی می توانند تعادل و آرامش را به دکوراسیون شما اضافه کنند.
  • رنگ آبی: ترکیب رنگی مسی و آبی می تواند به دکوراسیون شما ظاهری ساحلی و آرامش‌بخش ببخشد.
  • رنگ سبز: ترکیب رنگی سبز و مسی می تواند به دکوراسیون شما ظاهری طبیعی و شاداب ببخشد و اگر در فضاهای اداری و رسمی آن را استفاده کنید جنبه کاملا رسمی و حرفه ای به محیط می بخشد
  • رنگ فیروزه: برخلاف رنگ مسی و سبز، فیروزه ای و مسی برای فضاهای غیررسمی مناسب هستند. اگر به دنبال گزینه ای برای تزئین اتاق کودک خود هستید، این ترکیب رنگی می تواند جالب باشد. این ترکیب رنگی در صنایع دستی ایرانی بسیار به چشم می آید. هنر فیروزه کاری یکی از هارمونی های هوشمندانه است.

استفاده از رنگ مسی در دکوراسیون داخلی

رنگ مسی در دکوراسیون داخلی کاربردهای زیادی دارد. می توانید از این رنگ برای رنگ آمیزی تمام دیوارها یا فقط یک دیوار به عنوان نقطه عطف دکوراسیون خود استفاده کنید.از طرف دیگر کاغذ دیواری مسی نیز می تواند به دکوراسیون شما گرما و جذابیت ببخشد. اکسسوری‌ های مسی مانند آینه، گلدان، قاب عکس و مجسمه هم برای تزئین دکوراسیون خانه استفاده می شوند.

از رنگ مسی در دکوراسیون سبک کلاسیک هم استفاده زیادی می شود. مثلا می توانید از مبلمان با روکش مسی یا با جزئیات مسی در این سبک استفاده کنید. همچنین می توانید از اکسسوری‌ های مسی مانند لوستر، آینه، قاب عکس، مجسمه و ظروف هم در سبک کلاسیک بهره ببرید. از سوی دیگر می‌ توانید در سبک کلاسیک از کاشی ‌ها یا سرامیک ‌های مسی برای کفپوش استفاده کنید.

تاثیر رنگ مسی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی

از نورپردازی مناسب استفاده کنید. نورپردازی مناسب می تواند زیبایی رنگ مسی را به طور کامل نشان دهد. هنگام ترکیب این رنگ ها، محیطی با پنجره های بزرگ و یا با نور زیاد خورشید انتخاب کنید. در غیر این صورت از نور مصنوعی استفاده کنید. یک آباژور رومیزی کلاسیک میتواند به عنوان یک نور مکمل برای فضای پذیرایی شما استفاده شود.

آینه کاری دیوار ها، شیشه ای و استیل با رنگ مسی راهکاری بسیار مدرن و شیک برای این منظور است. استفاده از آینه، درخشش نور محیط را بیشتر می کند و انعکاس اشیاء در آینه، فضا را از یکنواختی خارج می کند.

چراغ های مسی هم در دکوراسیون داخلی بسیار کاربردی است این چراغ ها علاوه بر زیبایی که در فضا ایجاد می کند می توان زیبایی را در محیط که داریم به وجود بیاورد .در بسیاری از موارد از ظروف مسی می توان به عنوان دیوارکوبها و یا آویز ها هم استفاده کرد که ایده ای خلاقانه برا فضاهای مناسب خانه ها می باشد .

رنگ مسی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

شما با خلاقیت خود می توانید از رنگ مسی به روش ‌های مختلف در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود استفاده کنید. رنگ مسی یکی از رنگ‌ های گرم و جذاب است که در آشپزخانه ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد. کابینت ‌های مسی می توانند به آشپزخانه شما ظاهری شیک و مدرن ببخشند. کاشی ‌های بین کابینتی هم اگر از رنگ مسی باشند، به آشپزخانه شما، ظاهری شیک و مدرن می بخشند. همچنین می توانید از صفحه کابینت مسی در آشپزخانه خود استفاده کنید. صفحه کابینت مسی می تواند به آشپزخانه شما ظاهری لوکس و مجلل ببخشد.

شما می توانید از سینک ظرفشویی مسی نیز در آشپزخانه خود استفاده کنید. سینک ظرفشویی مسی می تواند ظاهر آشپزخانه را منحصر به فرد و جذاب کند. استفاده از اکسسوری ‌های مسی مانند شیرآلات، دستگیره کابینت، لامپ، ظروف و گلدان در دکوراسیون آشپزخانه هم به زیبایی آن اضافه می کند. اکسسوری‌ های مسی می توانند به آشپزخانه شما گرما و جذابیت ببخشند.

ظروف مسی از فراوان ترین نوع اجسام مسی است که در بیشتر خانه ها به چشم می خورد. این ظروف علاوه بر زیبایی که برای محیط که در آن قرار می گیرد به ارمغان می آورد بسیار کاربردی هستند و می توان در شرایط مختلف از این ظرف هم استفاده کرد . از این ظروف خاص برای زیباترشدن فضای آشپزخانه هایتان استفاده کنید. ظروف مسی بسیار زیبا و جذاب هستنداین  ظروف رنگ ها را به خانه های ما می آورند حس  کلاسیک بودن را به مدرنیته در می آوزیند و حس خوشایندی برای فضای ما به ارمغان می آورند .

شما می توانید از جزیره مسی در آشپزخانه خود استفاده کنید. همچنین از دیوارپوش مسی هم برای پوشاندن قسمتی از دیوار آشپزخانه می توان استفاده کرد. هود مسی نیز به آشپزخانه شما ظاهری منحصر به فرد و جذاب می بخشد. استفاده از کاشی‌ های مسی با طرح ‌های هندسی برای کاشی بین کابینتی یا کف آشپزخانه هم یک ایده دیگر است. از طرف دیگر می توانید از اکسسوری‌های مسی دست‌ساز مانند ظروف، مجسمه‌ ها و زیرقابلمه ای در دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید.

تاثیر رنگ مسی در دکوراسیون داخلی

تاثیر رنگ مسی در دکوراسیون داخلی

 

 

 

 

 

 

 

 

رنگ مسی را در کل آشپزخانه تان استفاده کنید و قابلمه و ظروف، سینک ظرفشویی، شیرآلات، کاشی و دیوارپوش بین کابینت ها را میتوانید به رنگ مسی کرده و بگذارید این رنگ جذاب، به محیط آشپزخانه تان روح ببخشد.

تایل های گلس و استیل نیز انتخاب هوشمندانه ای بعنوان کاشی و تایل بین کابینتی است. استیل های دکوراتیو براحتی تمیز شده و نسبت به حرارت و شستشو مقاوم هستند و به مرور زمان تغییر رنگ نمی دهند.

اگر نمی خواهید که سطوح عمده ای از فضا را با این رنگ بپوشانید می توانید این رنگ را در بخش های جزئی و کوچک در دکوراسیون آشپزخانه خود مانند اجاق گاز، لوستر آشپزخانه، دستگیره های کابینت، و یا حتی ظروف و سایر وسایل آشپزخانه به کارببرید.