19
آوریل

تاثیر رنگ نقره ای در دکوراسیون داخلی

رنگ نقره ای یا سیلور از جمله رنگ های متالیک می باشد که بسیار ترند شده است. نقره ای در واقع گونه متالیک رنگ طوسی است. بعضی از تناژهای رنگ نقره ای بیشتر شبیه رنگ طوسی هستند. به همین علت تشخیص رنگ طوسی از نقره ای کمی سخت است.

نقره ای درست مانند طلایی، در طول تاریخ نماد ثروت و ارزشمندی بوده و هست. علاوه بر این رنگ نقره ای با مفاهیم دیگری مانند مدرنیته و ظرافت هم مرتبط است. استفاده از رنگ های نقره ای و طلایی باعث لوکس و لاکچری شدن یک خانه میشود.اگر به دنبال تجملاتی شدن دکوراسیون خانه ی خود هستید از ترکیب طلایی و نقره ای براق استفاده کنید.

رنگ نقره ای می‌تواند یک معماری داخلی فوق‌العاده زرق و برق‌دار و مجلل خلق کند،و یک انتخاب عالی برای اضافه کردن زرق و برق در هر اتاقی است.  استفاده از استیل های دکوراتیو نقره ای یکی از این متریال های جذاب است که درخشش نورهای موضعی در آن زیبایی و جذابیت محیط شما را دو چندان می کند.

رنگ نقره ای

این رنگ در قسمت های مختلف یک خانه مورد استفاده قرار میگیرد و جزو رنگ های خنثی می باشد. از این رو ترکیب آن با سایر رنگ ها کار بسیار راحتی است. درواقع تطبیق پذیری نقره به این معنی است که به راحتی می تواند یک رنگ برجسته یا خنثی باشد. همان قدر که همراهی آن با رنگ های زنده جذاب است، با رنگ های خنثی، روشن و پاستلی هم ترکیب بی نظیری می سازد. خلاصه اینکه نقره ای را کنار هر رنگی در یک پالت قرار دهید، جذاب و قابل استفاده است.

از معایب رنگ طوسی این است که اگر آن را بدون اینکه با رنگ دیگری آن را ترکیب کنید در سطح گسترده‌ای از دکوراسیون داخلی استفاده کنید، دکوراسیون شما کسل‌کننده و خسته‌کننده می‌ شود.

برای تاثیر روانی بیشتر این رنگ، بهتر است آن را با رنگ سفید یا رنگ‌های دیگر ادغام کنید، رنگ نقره ای می‌تواند یک رنگ پس زمینه فوق العاده برای رنگ‌های شدید و تند باشد.رنگ نقره ای در دو طیف نقره ای تیره و روشن وجود دارد، نقره ای تیره که نماد ترس و وحشت است و نقره ای روشن که نماد اندیشه و ایده نو در ذهن است.

مکمل های رنگ نقره ای
از مهترین مکمل های رنگ نقره ای در دکوراسیون،  مشکی،  طلایی،  سفید و صورتی می باشد.

ترکیب نقره ای با مشکی: ترند ترین ترکیب رنگ در دکوراسیون می باشد. هر دو رنگ سرد هستند و بیشتر برای سبک مدرن استفاده میشود.

ترکیب نقره ای و صورتی: حس زنانگی و لطافت ایجاد میکند. این ترکیب رنگ هم برای دکوراسیون پذیرایی و هم اتاق خواب زیبا میشود.

 ترکیب نقره ای و سفید: این ترکیب بهترین و کم ریسک ترین انتخاب برای شماست.هر زمان که بخواهید می توانید با استفاده از لوازم دکوری و تزئینی، رنگ دیگری در خانه ی خود به کار ببرید.

ترکیب نقره ای و طلایی: ترکیب رنگ طلایی و نقره ای دکوراسیون شیک و لوکس ایجاد میکند . در این دکوراسیون نور زیادی نباید باشد زیرا انعکاس نور باعث آزار چشم میشود.

رنگ نقره ای

مزیت های استفاده از رنگ نقره ای در دکوراسیون

*ایجاد حس آرامش: همۀ رنگ ‌های سرد در ایجاد حس سکون و آرامش کاربردی هستند. یکی از مزایای استفاده از رنگ نقره ای در دکوراسیون داخلی و دیگر فلزات با رنگ سرد مانند نیکل و پلاتین ایجاد محیطی آرام‌ بخش است.

*قابل استفاده در هر مکانی:  افزودن رنگ فلزی مانند نقره می تواند فضای داخلی شما را روشن کند و بسیار زیباتر به نظر برساند. در استفاده از این رنگ هیچ محدودیتی ندارید و در کوچکترین اتاق ها تا بزرگترین پذیرایی ها  می توانید از این رنگ استفاده کنید

*قابلیت ست کردن با هر رنگی: از دیگر مزایای استفاده از  رنگ نقره ای در دکوراسیون داخلی امکان همراهی آن با رنگ های سرد دیگر و حتی رنگ های گرم است. در واقع نقره ای هم مانند طلایی یک رنگ همه کاره است و می توان آن را با هر رنگی ست کرد.

*قابل استفاده برای فضاهای زنانه و مردانه: این رنگ را می توانید هم برای فضای زنانه و هم مردانه در دکوراسیون داخلی استفاده کنید. این امر بستگی به رنگ‌ هایی دارد که همراه با نقره ‌ای استفاده می شود .برای مردانه ‌تر کردن دکوراسیون داخلی نقره ای، آن را با رنگ ‌های طوسی زغالی، کرم و مشکی و برای زنانه‌ تر کردن فضا، آن  را با رنگ های صورتی، فیروزه‌ ای یا رنگ بنفش همراه کنید.

*بعد و بافت بخشیدن به فضاهای داخلی: دیگر مزیت مهم استفاده از رنگ نقره ای در دکوراسیون داخلی بعد دادن و اضافه کردن بافت به فضای داخلی است. به عنوان مثال اگر می خواهید حمام شما با کاشی های سفید جلوۀ بیشتری داشته باشد، از یک وان نقره ای در آن استفاده کنید.

ایده های استفاده از رنگ نقره ای  در اثاثیه و دکوراسیون

1) گلدان یا جام شمعی نقره‌‌ای
2) کوسن نقره‌‌ای
3) انتخاب پرده نقره‌ای
4) مبلمان و میزناهارخوری نقره‌ای
5) استفاده از پاف یا مبل شنی نقره‌ای
6) استفاده از آینه در دکوراسیون
7) بازسازی مبلمان قدیمی با رنگ نقره ایی
8) طرح های نقره ایی بر روی دیوار
9) جزئیات و اکسسوری های نقره ایی رنگ
10) کاشی های نقره ایی رنگ در آشپزخانه ، حمام و سرویس بهداشتی

رنگ نقره ای

رنگ نقره ای

نور پردازی نقره ای در دکوراسیون

انعکاس نور نقره ای محیط را روشن تر می کند. سایه های ایجاد شده با این رنگ متفاوت و گیراست، وسایل روشنایی نقره ای می توانند فضای کلی را بهبود بخشند، جذابیت بصری ایجاد کنند و عنصری شیک را به هر اتاقی ارائه دهند.  استفاده از لوستر یا چراغ های آویز با روکش های نقره ای جلوه ای پر زرق و برق به فضای ناهارخوری یا سالن خانه می بخشید. از طرف دیگر، آباژور های رومیزی نقره‌ای می‌توانند ظاهری شیک و امروزی به اتاق نشیمن یا اتاق خواب شما ارائه دهند. وسایل روشنایی نقره ای می توانند فضای کلی را بهبود بخشند، جذابیت بصری ایجاد کنند و عنصری شیک را به هر اتاقی ارائه دهند.